måndag 14 mars 2011

Vävstolen slår...

Efter tre månaders uppehåll är jag tillbaka i den uppsatta mattväven.
Försiktiga trevare med fötter och händer...
bilden av blivande matta har legat i mitt huvud länge. Det återstår att se hur jag kan överföra idéen till mattväven i glesrips.

Tanken är inte att återskapa bilden i varpen utan mer färgkombinationerna
och en formulering av bilden som finns i mig.
Jag har väntat på rätta tygerna som ska in i detta mönster och en viktig ingrediens fann jag på torgloppis för ett år sedan. Det är roligt att hitta ett tyg som sparkar igång en process till en hel matta.
Tacksamt är att det är bara jag som vet hur min bild ser ut... (bortsett från den schematiska skissen som jag redan presenterat här!!!)

7 kommentarer:

  1. Roligt du är igång igen ! Färgerna verkar vara helt i min smak - snyggt :)
    Ha en bra tid i vävstolen här framöver
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med inre bilder!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Det är skönt när inspirationen tar armkrok och drar iväg med en :-)

    SvaraRadera
  4. Tack för kommentarer de betyder och lockar till fortsatt vävande!

    SvaraRadera
  5. "Välkommen tillbaka till mej" säger säkert din vävstol, nu kommer dina tankar bara att kretsa kring hur din matta skall bli.
    Roligt att du är tillbaka.
    Kram från Vävarfinken Mia

    SvaraRadera
  6. You were lucky to find that fabric. It will be good to see this rug when it is all made up. I like the gray and yellow color mix

    SvaraRadera
  7. Så roligt att du är på gång igen! Lycka till med vävningen.

    SvaraRadera

Det är fint med kommunikation så lämna ett litet avtryck om du vill, eller en tanke om det väcks någon.