tisdag 10 juli 2012

sommar som trodde

en hel sommar fanns i mitten av maj - i tanken och i den susande längtan - vad mycket vävning det ska bli denna sommar; det finns material, tyghögar; kartonger med rentvättade kläder avsedda för vävinslag; färdigskurna upprullade mattrasor; varpflätor på planeringsstadiet. det ska skäras material; det ska färgas; det ska färgsättas; det ska vävas. "vi väva, vi väva ";ryser,  l ä n g t a r, svider...

i mitten av sommaren där tiden är nu - ingen vävning i sikte, inte en varptråd så långt ögat kan nå.

allt annat tar all plats och jag gör mina val.




snart härliga mjuka stillsamma augusti - mot underbara ölivet och knarrholmen



när mitten av augusti är kommer all tid tillbaka
vi väva, vi väva; ryser, l ä n g t a r, svider...

2 kommentarer:

  1. Ja du Meta, sommaren kom liksom av sej. Jag hade också stora planer, att ta vara på min lediga tid, de få dagar som jag fick. Men dom fylls av telefonsamtal med facket för utredande av anställningen. Nu är snart slutet här och jag glider bara med strömmen, utan entusiasm liksom. Har inte haft ork att göra nåt. Börjar på nytt i augusti. Då blir det lättare!

    SvaraRadera
  2. Men visst känns det som om sommaren inte riktigt börjat. Och ändå är det snart mitten av juli. Jag har tänkt liknande tankar som du (fast om andra sorters handarbeten), men så blev det inte så mycket av det som jag hade trott. Det kanske är så ibland?

    SvaraRadera

Det är fint med kommunikation så lämna ett litet avtryck om du vill, eller en tanke om det väcks någon.