måndag 22 april 2013

...och nu blev det definitivt någonting helt annat.

Med lådor fulla av tunna ullgarner och svåranvända lingarner har det inte för mig funnits något sätt att komma på lämpligt användningsområde. Blir inte inspirerad av kuddar, yllelöpare eller möbeltyg i yllekvalitet.
Liksom tilltalar inte sinnet... men mattor kan man väl alltid göra... började testa...
Roligt att blanda och mixa och undersöka olika kombinationer och kvaliteter; lusten vaknar att studera färgkombinationer; spännande blir det att ta ifrån o lägga till.
 
Mattor tycks var det jag blir glad av, för nu vävs det igen med glädje i sinne. Matta i ull och lin.
 
 

11 kommentarer:

  1. Det ser intressant ut. Visst är det roligt när man kommer på vad man kan använda sina hopplösa garner till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst och dessutom få vara i kreativiteten, vilket garnresterna bidrar till att jag är. Underbart och det är till och med kul att väva "enfärgat" när det är melerat.

      Radera
  2. Det blir ju jättesnyggt!
    Man skulle verkligen vara mer modig med garnblandningar.
    Ha det så bra!
    maliz

    SvaraRadera
  3. så underbart vackert! gör mig glad.
    så gott att lösa om din lust och kreativitet:)
    kram m

    SvaraRadera
  4. Det blir jättefint. Lycka till med mattan, sen blir det säkert fler i andra färgställningar. ha en trevlig helg //MalinSj

    SvaraRadera
  5. Så fint det blir med både ull och lin i mattan, och i blått!!
    Så kreativt att väva av vad "huset förmår", snyggt!

    SvaraRadera
  6. Hej.
    Sökte på vävning Göteborg och hittade dig.
    Fint:)
    Är 36år och mycket intresserad av hur det var förr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annette!
      Roligt att du hittade hit och gillar vad du fann. Jag tycker nog inte att det jag gör är så förankrat i vår vävhistoria. Men vävning är ju en gammal teknik så på så vis kan jag köpa din tanke.
      Jag är medlem i en vävstuga som jag vill tipsa om: http://www.vavstugangnh.se/ här kan du testa att väva om du vill.

      Radera

Det är fint med kommunikation så lämna ett litet avtryck om du vill, eller en tanke om det väcks någon.