tisdag 19 augusti 2014

projekt mvg ["medan våren genererar" eller nå'tt]

En förfrågan om mattor till en hall med fullständig frihet att komponera efter egna idéer handlar detta projekt om.

Idéerna har redan virvlat runt i huvudet hela sommaren och kom på pränt för någon månad sedan.  Efter djupdykning i materialskåpet, sorterande bland tyglådor och grunnande i akvarellådan kom jag fram till en skiss. 

Är det möjligt att genomföra och komma fram till ett hyfsat resultat utan att det blir skrikigt, tänker jag.
Här befinner jag mig just nu, försiktigt betraktande kombinationerna som uppstår i vävstolen väger för och emot. Tycker det sjunger ganska bra i klangen hitintills.




Onekligen vaknar det fjärilar i magen när jag tänker på tilltron jag har fått från beställaren.
"make it work"....

6 kommentarer:

  1. Please send more photos!! I love rag rugs, and your colours are gorgeous here; so inspiring! Cheers Fran (Canada(

    SvaraRadera
  2. Fint, fint, fint!!! Nu kommer suget efter rutiga mattor, det ska bli
    mitt nästa projekt! Kram

    SvaraRadera
  3. Det kommer att bli jättebra! Vilket roligt uppdrag.

    SvaraRadera
  4. Tack för goa kommentarer, jo det är väldigt roligt och jag känner mig stolt./Thanks for the sweet comments, yes it is very fun and I feel proud. More photos comes later I think!

    SvaraRadera
  5. Har själv fastnat för rutiga mattor och börjat på min första dubbelvävda. Din matta är jättefin och ger väldigt fin inspiration till en rutälskare som jag :)

    SvaraRadera
  6. I love rag rugs and the colors that you're working with! Very nice weaving and photos.

    SvaraRadera

Det är fint med kommunikation så lämna ett litet avtryck om du vill, eller en tanke om det väcks någon.